Login

Konsultfabriken

2 x Teknisk Projektledare - Stockholm

Just now we have a request from one of our Swedish clients for 2 x Teknisk Projektledare.

Please note: In your reply, please indicate which assignment that you are applying for.

As our client explained:

Uppdrag 1

Beskrivning av uppdraget
Kundens projekt för att flytta till nya datahallar behöver nu förstärkas med en teknisk projektledare som huvudsakligen ansvarar för att:
- Stödja projektet (Datahallsflytt) genom att vara den resurs som koordinerar de tekniker som arbetar med kommunikation, servrar, nät och den grupp som koordinerar logistik kring våra datahallar.

I rollen ingår att:
- operativt leda delprojektarbetet och motivera projektmedlemmarna.
- koordinera olika logistiska och praktiska aktiviteter i samband med datahallsflytten. Exempelvis att hårdvaruimplementationer och integrationer sker i rätt tid och ordning.
- ta fram projektplan med projektkalkyl och övriga tillhörande bilagor för delprojektet.
- organisera och bemanna delprojektet i samråd projektledaren.
- planera och följa upp tid, kostnad och progress mot plan.

Skallkrav:
- Konsulten ska ha lett IT-projekt inom stora organisationer.
- Konsulten ska ha lett IT-projekt med minst 10 projektdeltagare.
- Konsulten ska ha agerat som teknisk projektledare i minst 2 liknande uppdrag.
- Konsulten ska ha praktisk erfarenhet av projektstyrning enligt projektstyrningsmodellen PPS eller liknande modell (t.ex. PEJL, PROPS).
- Konsulten ska besitta kunskap på en teknisk nivå för att identifiera beroenden inom lagret IaaS.
- Konsulten ska ha kunskap inom infrastruktur (nät, san, server, virtualisering) på en övergripande teknisk nivå.
- Konsulten ska inneha en förmåga att förstå hur man realiserar framtagen arkitekturlösning.

Meriterande:
- Konsulten bör ha utbildning inom och/eller erfarenhet  av IT-infraarkitektur.
- Konsulten bör ha förmåga att samarbeta effektivt med hela arbetslaget genom att delta i och leda arbetsmöten, workshops och andra tekniker.
- Konsulten bör vara engagerad, noggrann, strukturerad och ansvarstagande.
- Konsulten bör ha förmåga att självständigt driva och genomföra ett eget arbete.
- Konsulten bör ha god kännedom om vad en mjukvarudefinierad infrastruktur är och förstår dess tekniska begrepp.
- Konsulten bör ha praktisk erfarenhet av systemutveckling.

Duration: Until the 2017-12-31.
Start: 2016-08-18
Place: Stockholm

Uppdrag 2

Beskrivning av uppdraget
Kunden driver sedan januari 2016 ett projekt med syfte att:
1. Ersätta dagens leverans av:
– Kontakt Center-lösning (CallGuide)
– Telefonilösning (Cisco), exklusive operatörstjänster
– Telefonistapplikation (Now)
– Tillhörande stödsystem samt applikationer (Teleopti, OfficeWeb)
– Samla alla distansmöten i samma plattform och avtal

2. Möjliggöra och bidra till en realisering av kundens förnyelseresa i kundmötet genom att i ny leverans inkludera nya tjänster och kanaler i enlighet med kundens kund- och kanalstrategi.

3. Skapa tekniska förutsättningar för att samla fler kanaler, och på sikt även telefonistfunktionalitet, i en gemensam kundstödsplattform genom att säkerställa att ett nytt avtal möjliggör flexibilitet, skalbarhet och optioner.   Detta projekt har delats upp i två faser, en upphandlingsfas och en genomförandefas.

Upphandlingsfasen beräknas vara klar under sommaren 2016 och därefter inleds genomförandefasen. Genomförandefasen kommer att delas upp i tre delprojekt:
1. Telefoni
2. Kontakt Center
3. Verksamhet

Detta uppdrag avser delprojektledare för Kontakt Center-implementationen. Denna projektledare kommer att jobba tätt tillsammans med huvudprojektledaren, övriga delprojektledare samt leverantören av Kontakt center-plattformen.

Skallkrav:
- Konsulten ska ha lett IT-projekt inom stora organisationer.
- Konsulten ska ha lett IT-projekt med minst 10 projektdeltagare.
- Konsulten ska ha praktisk erfarenhet av projektstyrning enligt projektstyrningsmodellen PPS eller liknande modell (t.ex. PEJL, PROPS).
- Konsulten ska ha dokumenterad erfarenhet och omfattande kunskap av implementation av Kontakt center-plattformar.
- Konsulten ska ha dokumenterad erfarenhet och omfattande kunskap av verksamhetsutveckling av kundtjänstverksamheter.

Meriterande:
- Konsulten bör ha teknisk kompetens inom området Kontakt center.
- Konsulten bör ha teknisk kompetens inom området telefoni.
- Det är meriterande om konsulten har erfarenhet av arbete eller uppdrag inom statlig myndighet.
- Konsulten bör ha förmåga att samarbeta effektivt med hela arbetslaget genom att delta i och leda arbetsmöten, workshops och andra tekniker.
- Konsulten bör vara engagerad, noggrann, strukturerad och ansvarstagande.
- Konsulten bör ha förmåga att självständigt driva och genomföra ett eget arbete.
- Konsulten bör ha erfarenhet av systemförvaltning.

Duration: Until the 2017-06-14.
Start: 2016-08-18
Place: Stockholm

Back

This assignment is closed.



Have a look at our open assignments!